Vilniaus „Aušros” mokykla-darželis

Patyriminio ugdymo Steam diena

  • Paskelbė : Žydronė Pipirienė
  • Paskelbta: 2021-05-24
  • Kategorija: Pranešimai

Kūryba – tai skrydis, svaiginanti kelionė virš papilkėjusios ir apsnūdusios realybės, pabėgimas iš suvienodėjusių gyvenimo dienų. Kūryba yra neatsiejama nuo atvirumo ir daugelio gyvenimo sričių išmanymo.

Gegužės 17-21 d. mūsų mokykloje-darželyje  vyko patyriminio ugdymo (STEAM) diena.  Jos tikslas – ugdyti mokinių kūrybiškumą, domėjimąsi tiriamąja veikla, gebėjimą taikyti teorines žinias, mokymąsi bendradarbiaujant grupėje. Mokiniai savo kūrybines idėjas galėjo įgyvendinti pasirinkę įvairių sričių veiklas. O pasirinkimas išties buvo didelis. 

Mokiniai su anglų kalbos mokytoju Dominyku sujungė matematiką su anglų kalba: buvo mokamasi logikos naudojant Venn diagramą ir plečiant savo anglų kalbos žodyną susijusį su gyvūnais.

3b ir 3c klasių mokiniai  su  anglų k. mokytoja Monika aptarė artėjančias vasaros atostogas ir įvardijo  anglų kalboje žinomus, vasarą primenančius žodžius. Išsirinkę labiausiai  patinkantį žodį, pasitelkę fantaziją ir STEAM įkvėpimą, jį apipavidalino pasirinktomis priemonėmis ir sudėjo į bendrą grupės ,,Vasaros'' minčių žemėlapį. 

STEAM veikla buvo integruota ir muzikos pamokose. 2b kl. ir 3a kl. mokiniai klausėsi žymios prancūzų kompozitoriaus Kamilio Sen Sanso siuitos „Žvėrių karnavalas“ apie įvairius žvėrelius. Pasirinkę patikusią dalį, mokiniai atliko kūrybinę užduotį ir iš savo pasirinktų medžiagų kūrė, gamino 3D formos gyvūnus ir dekoracijas. Mokiniai rinkosi įvairias medžiagas savo kūrybai: lego ir kitas konstruktorių detales, plastiliną, akmenėlius, karoliukus, antrines žaliavas ir pan.  
4a klasės mokiniai muzikinės STEAM pamokos „Garso vibracijos“ metu tyrinėjome garsą. Susipažinę, kas yra garsas, kaip jis sklinda ore, mokiniai savarankiškai pabandė atlikti bandymą ir užfiksuoti, kaip garsas veikia įvairius daiktus. Bandymui atlikti reikėjo dubenėlio, aptempto plėvele, įvairių kruopų, popieriaus skiautelių ir garso. Savo balso ir muzikos pagalba mokiniai sugebėjome išjudinti ir pašokdinti ryžius, grikius, druską ir šalavijo sėklas.

2a klasės mokiniai dalyvavo „Lauko turtų medžioklėje“.  Mokiniai, susiskirstę į komandas ieškojo mokyklos kieme gamtos lobių , o vėliau juos sujungė į mozaiką. 

3b klasės mokiniai  dailės ir technologijų pamokoje populiarino inžineriją.  Iš antrinių žaliavų (tuščių plastikinių vandens buteliukų, kamštelių) gamino oru varomą automobilį. Automobiliui energiją teikė pripūstas balionas. Veiklos pabaigoje buvo  surengtos smagios lenktynės.

3c mokiniai per pasaulio pažinimo pamoką mokėsi apie Mėnulį. Susipažino su pagrindiniais faktais apie jį bei patys kūrė mėnulius. Prireikė tik lėkštės, miltų ir vandens.  Šios veiklos metu mokiniai galėjo patys iš arti pamatyti, kokie gi tie krateriai, esantys Mėnulyje. Kita veikla buvo integruota su dailės technologijų pamoka. Visa klasė pasinėrė į statybas. Statė, klijavo, kūrė pilis. Šią veiklą mus paskatino atlikti per pasaulio pažinimą išmokta tema apie piliakalnius ir jų teritorijose buvusias gyvenvietes, pilis."

Mokiniai, dalyvaudami patyriminio ugdymo dienos veiklose, ne tik įgijo naujų dalykinių žinių, patobulino savo asmenines ir bendrąsias kompetencija.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Naujienos
  • Valgiaraštis