Vilniaus „Aušros” mokykla-darželis

Eksperimentinė veikla "Magneto savybių tyrimas"

Veiklos pavadinimas:  "Magneto savybių tyrimas"

Klasė: 3a, 3b

Veiklos tikslas: Supažindinti su magnetu ir jo savybėmis.  Padėti suprasti, kaip magneto savybės pritaikytos kompase.

Veiklos aprašymas:

Prisirenkama smulkių daiktų iš įvairių medžiagų (metalo, stiklo, popieriaus, gumos, plastiko, medienos ar kt.).

Iš putplasčio išpjaunamas maždaug 5 cm skersmens ir 1 cm storio ritinys.

Išdalijami magnetų rinkiniai. Paaiškinama, kas yra magnetas, kad magnetai būna gamtiniai ir dirbtiniai, įvairios formos, turi šiaurinį ir pietinį polius, kurie žymimi raidėmis N ir S.

Paaiškinama, kad Žemėje tarp Šiaurės ir Pietų polių (ašigalių) yra magnetas, kuris sudaro Žemės magnetinį lauką. Atliekami bandymai, kaip veikia skirtingi ar vienodi magneto poliai vienas kitą – traukia ar stumia. Prie dviejų magnetų pririšami siūlai. Magnetai artinami vienas prie kito ir stebima, kaip jie stumia arba traukia vienas kitą.

Į laisvai judančius vežimėlius įdedama po vieną didesnį magnetą (naudojami magnetai, ant kurių neparašyti poliai). Vežimėliai pastatomi vienas priešais kitą maždaug 10 cm atstumu. Vienas vežimėlis lėtai artinamas prie kito ir nustatoma, kokiais poliais buvo artinami magnetai. Tada vienas vežimėlis apsukamas 180° kampu ir pakartojamas bandymas. Paaiškinama, kad artinant du magnetus tarp jų atsiranda stumiamoji (tarp vienodų polių) arba traukos jėga (tarp skirtingų polių). Traukos (arba stumiamoji) jėga silpsta didėjant atstumui tarp magnetų.

Vaikai įvardijo magneto savybes Paaiškino, kad artinant du magnetus tarp jų atsiranda stumiamoji (tarp vienodų polių) arba traukos jėga (tarp skirtingų polių). Traukos (arba stumiamoji) jėga silpsta didėjant atstumui tarp magnetų.

Atnaujinta: 2022-04-20
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Naujienos
  • Valgiaraštis
Pamokų laikas
2. 08.55 - 09.40
  • 1. 08.00 - 08.45
  • 2. 08.55 - 09.40
  • 3. 09.50 - 10.35
  • 4. 11.20 - 12.05
  • 5. 12.15 - 13.00
  • 6. 13.15 - 14.00